Loading...

Strefa Wellness

strefa wellness final

Strefa WELLNESS

To wyjątkowa propozycja dla Naszych gości, zarówno dla tych lubiących spędzać aktywnie wypoczynek, jak i ceniących sobie błogie lenistwo.
Integralną jej częścią jest nowoczesny, kryty basen z nastrojowym oświetleniem (gwieździste niebo), z masażami podwodnymi, kaskadami i osobnym jacuzzi. Uzupełnieniem strefy wellness jest kompleks saun: sauna sucha (fińska), łaźnia parowa, biosauna aromatyczna,  gdzie połączenie wody i temperatury wpływa kojąco, regenerująco i leczniczo na ciało.

ATRAKCJE STREFY WELLNESS:

  • BASEN O WYMIARACH 16M X 8M i 140cm głębokości
  • BARIERKI DO GIMNASTYKI W WODZIE
  • SAUNA SUCHA, ŁAŹNIA PAROWA, BIOSAUNA  Z AROMATERAPIĄ NOWOŚĆ
  • OSOBNE JACUZZI
  • BICZE WODNE
  • MASAŻE PODWODNE
  • PLAŻA BASENOWA Z WYGODNYMI LEŻAKAMI

Baseny wraz z kompleksem saun i łaźnią parową są dostępne nie tylko dla Gości hotelowych. Na chwilę relaksu zapraszamy tu wszystkich chcących z nich skorzystać.

Wszyscy goście mieszkający w hotelu korzystają z atrakcji Strefy Wellness bezpłatnie i bez limitów od poniedziałku do piątku w godz. od 8.00-9.00 i od 14.00 - 21.00, a w niedzielę od 8.00-21.00

Wszystkich chcących zachować doskonałą kondycje zapraszamy do skorzystania z gimnastyki grupowej w wodzie prowadzonej przez instruktora od poniedziałku do soboty w godz. od 9.00 – 14.00

Ten rodzaj sauny polecany jest głównie osobom, które nie tolerują zbyt wysokich temperatur. Dzięki panującym w łaźni warunkom możliwe jest o wiele dłuższe korzystanie z jej regenerujących walorów, odmiennie jak w saunach tradycyjnych. Łagodna temperatura i bardzo wysoka wilgotność względna (100%), oddziałują szczególnie zdrowo na skórę. Kłęby pary penetrując skórę dokładnie ją oczyszczają i regenerują. Gorąca para działa pozytywnie na organizm, rozluźniając mięśnie i pobudzając krążenie.

Biosauna to sauna pośrednia między sauną suchą a parową. Jest mniej obciążająca dla organizmu. Umiarkowany klimat panujący w saunie umożliwia odprężenie, relaks i regenerację. Seansowi w biosaunie towarzyszy element aromaterapii. Olejki aromatyczne umieszczone w dozowniku nad piecem wypełniają kabinę przyjemnym zapachem, co w połączeniu z ciepłem sauny wpływa leczniczo i stymulująco na organizm.

Wysoka temperatura i niska wilgotność powietrza w kabinie powodują silne przegrzanie skóry. Temperatura sięga w niej nawet do 110˚C, jednak dzięki niskiej wilgotności powietrza nie jest tak mocno odczuwalna. Rozgrzane w piecu kamienie można polewać wodą, co powoduje wzrost wilgotności, nie temperatury.

ZALETY KORZYSTANIA Z SAUNY:

  • środek hartujący, zwiększa odporność, poprawia kondycję fizyczną
  • doskonały środek profilaktyczny przeciw "chorobom z przeziębienia” (np. przewlekły     nieżyt górnych dróg oddechowych), zapobiega rozwijaniu się infekcji wirusowych, bakteryjnych
  • oczyszcza organizm z toksyn
  • pobudza aktywność układu krążenia - zmusza system krążenia do większego wysiłku, co wzmacnia mięsień sercowy i powoduje obniżenie rozkurczowego ciśnienia krwi
  • polepsza ukrwienie tkanek, dotlenia skórę, pielęgnuje i poprawia jej wygląd (odnowa biologiczna)
  • przyśpiesza procesy przemiany materii, stymuluje układ immunologiczny do wytężonej pracy i pobudza go do wytwarzania przeciwciał
  • stymuluje unerwienie peryferyjnych naczyń krwionośnych, co usuwa ból i przyspiesza leczenie zwichnięć, naciągnięć, naderwań, chorób naczyniowych kończyn,  artretyzmu i bólów mięśniowych w kończynach
  •  odpręża, relaksuje i łagodzi napięcia mięśniowe wynikające ze stresu
  • Sauna wskazana jest także w astmie oskrzelowej (w okresie remisji i pełnej wydolności krążeniowo-oddechowej), przewlekłym zapaleniu oskrzeli, przewlekłej obturacyjnej chorobie płuc, RZS, ZZSK.

PRZECIWWSKAZANIA DO SAUNY:

  • kardiologiczne: niewydolność serca, krążenia i wieńcowa, niedawno przebyty zawał mięśnia sercowego oraz inne choroby serca, niekontrolowane nadciśnienie
  • ostre stany reumatyczne
  • wszelkie infekcje, ostre i przewlekłe choroby zakaźne, gruźlica, choroby nerek czy wątroby, ostry stan astmatyczny
  • ostre stany zapalne, owrzodzenia, guzy, ogniska zakażenia (np. przy bólu zęba), choroby weneryczne, jaskra, stulejka, grzybica
  • zaburzenia wydzielania wewnętrznego, padaczka, stany psychotyczne, ciąża
  • osoby pod wpływem alkoholu i osoby ze skłonnością do krwawień  
  • problemy ortopedyczne: osoby posiadające implanty np. endoproteza stawu biodrowego  

Zaleca się wszystkim osobom korzystającym z sauny konsultacje z lekarzem przed kąpielą w  saunie oraz po kilku pobytach w saunie w celu sprawdzenia wpływu sauny na stan zdrowia osób korzystających.

10 PORAD JAK KORZYSTAC Z SAUNY

  1. Przed kąpielą w saunie należy starannie obmyć ciało pod prysznicem. Następnie dokładnie wytrzeć się ręcznikiem (sucha skóra poci się szybciej).
  2. Należy koniecznie zdjąć biżuterię, stroje kąpielowe z syntetycznych materiałów oraz klapki. Okryć się można ręcznikiem z materiałów naturalnych.
  3. W saunie bezwzględnie usiądź lub połóż się na ręczniku!
  4. Przebywając w saunie nie należy pić napojów.
  5. Jedno wejście do sauny powinno trwać nie dłużej niż 15 minut -jest to czas wystarczający do ogrzania się i dostatecznego wypocenia.
  6. Po wyjściu z sauny należy wziąć zimny prysznic (zacznij od schładzania stóp, nóg i dalej w kierunku serca), chłodzenie ciała ma na celu wywołanie skurczu  naczyń krwionośnych, poprawiając ich wydolność.
  7. Osusz ciało ręcznikiem i odpocznij tyle czasu ile spędziłeś w saunie.
  8. Pomocz przez chwile stopy w gorącej wodzie.
  9. Powtórz zabieg ponownie zaczynając od schłodzenia ciała pod prysznicem niedostateczne schłodzenie może wywołać ból i zawroty głowy oraz gorsze   samopoczucie (zaleca się 3-4 takie cykle, łączny czas wszystkich cykli nie powinien przekraczać 30-40min).
  10. Po kąpieli w saunie należy uzupełnić płyny pijąc wodę mineralną lub soki          (najlepiej pomidorowy ponieważ uzupełnia straty potasu). Na koniec zaleca się masaż.              

UWAGA: Do saun wchodzimy zawsze z suchą skórą. W saunie należy rozłożyć ręcznik pod całą powierzchnią ciała tak, aby żadna jego część nie stykała się z powierzchnią drewna.  Z sauny nie należy korzystać bezpośrednio po wysiłku fizycznym,  na czczo lub po zbyt obfitym posiłku.
Zdrowy człowiek może korzystać z sauny dwa – trzy razy w tygodniu.